Proč jsem založil službu "Nejpohodlnější hypotéka"?

29.05.2014 14:20
 
Proč jsem založil službu "Nejpohodlnější hypotéka"?
 

Když jsem se před časem jako lektor a konzultant začal zajímat o hypotéky, objevil jsem „paradox hypotéčního trhu“. Je tu obrovská nabídka, hypotéky na vás číhají za každým rohem. Ale zároveň je tu obrovská neuspokojená poptávka. Jak je to možné?

Hypotéka je komplikovaný produkt  a často mu nerozumí ani ten, kdo ho nabízí. V obrovském množství případů se tak stává, že se „obchod“ neuskuteční, protože ten, kdo hypotéku nabízí, vám řekne: „bohužel, vy hypotéku nedostanete…“ a doplní to o různé zdůvodnění (příjmy, registry, věk atd.) A klient, který se spoléhá na to, že jedná s „odborníkem“, většinou takové konstatování vezme jako fakt.

Například jeden z mých známých od tří různých „odborníků“ slyšel větu: „vy hypotéku nedostanete, protože nemáte s bývalou manželkou vyřešené majetkové vyrovnání“. Je to zcela zcestná informace, přesto trvalo několik měsíců, než jsem ho já, jako pouhý „neodborník“ přesvědčil, že to je nesmysl a že ve skutečnosti taková podmínka nikde nestojí. A hypotéku dostal.

Jiný klient žádal o půjčku ze stavebního spoření na nákup rodinného domu. Spořitelna mu po žádosti sdělila, že má problémy v registrech a tudíž ho nikdo nezafinancuje. Ve skutečnosti ale nebyly problémy v registrech, nýbrž klient neprošel interním „scoringem“, protože byl mladý, svobodný, muž dělnické profese. Když zažádal u banky (která ještě ke všemu patřila do stejné finanční skupiny jako ona stavební spořitelna), ukázalo se, že je bez problému financovatelný.

Tyto a mnoho dalších příkladů ukazují jedno: obrovské množství hypoték se neuskuteční jen proto, že klient dostane „falešnou stopku“. A to je také příčinou velké frustrace a naštvanosti nejen klientů, ale vlastně i bank. Klient si říká: „Proč mi to slibovali, když stejně mi hypotéku nedají“. Banka si říká: „Zase jeden problémovej klient, ze kterýho nic nemáme“. Ano, i problémoví klienti existují. Ale pouze menší část z nich je opravdu nefinancovatelná. Naprostá většina jen vyžaduje větší péči a pochopení jejich situace. A řešení existuje.

Jako nezávislý lektor a konzultant jsem si řekl, že je to vlastně škoda. Jak ale vysvětlit bankám, že mohou ze svých klientů mít větší radost? A jak přesvědčit klienty, že se nemají vzdávat svých plánů jen proto, že jim někdo bez jasných argumentů řekl, že to „nejde“?

Rozhodl jsem se, že se pokusím tuto propast mezi klienty a bankami alespoň částečně „přemostit“. Proto vznikla služba „nejpohodlnější hypotéka“. Věřím, že tak umožním velké spoustě klientů aby si v klidu a pohodlí ujasnili, jaké jsou jejich reálné možnosti. A že pro ně hypotéka nebude „cestou do pekel“, nýbrž „nejvýhodnějším způsobem financování“, ze kterého budou mít radost a prospěch.

 

Jakub Hermánek

zakladatel projektu Hypotex.cz

hermanek@hypotex.cz
tel: 736 681 747

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2014 hermanek agentura s.r.o. Všechna práva vyhrazena.